Cum scapati de sarea din mancare


Facebook
Cum scapati de sarea din mancare

SFAT. Evitati cocktailurile de condimente la plic si obisnuiti-va sa folositi plante aromate si verdeturi. Omare parte dintre romani consuma si de 20 de ori mai multa sare decat ar fi sanatos.

Cele mai citite stiri de azi

Ei sunt mari iubitori de muraturi si alte mancaruri sarate - ciorbe, sarmale, varza, fasole, iar de cativa ani sunt consumatori seriosi de fast-food.

In aceste conditii, numarul hipertensivilor creste considerabil de la an la an. Peste trei milioane de romani sufera de o forma severa de hipertensiune arteriala, insa o mare parte si-ar putea imbunatati starea de sanatate daca s-ar rezuma la o jumatate de lingurita de sare pe zi.

Un supliciu pentru rinichi


Sarea da mancarurilor o savoare deosebita, le mentine proaspete pe o perioada mai mare de timp, insa este deosebit de periculoasa pentru sanatate. Studiile arata ca odata cu aparitia hipertensiunii creste si riscul instalarii bolilor de inima ori al producerii infarctului.

"Unui hipertensiv chiar si o picatura de sare ii poate face rau. Rinichiul va face un efort prea mare daca mancati sarat si veti fi nevoiti sa beti multa apa pentru a-l ajuta. In acest fel, veti creste presiunea pe care sangele o exercita in vase", explica medicul nutritionist si diabetolog Alina Jiletcovici, de la Cabinetul Mosilor din Bucuresti.

Folositi cimbru, busuioc si ghimbir


Si, oricat de gustoasa ar fi sarea in mancare, exista posibilitatea de a o inlocui, fara a sacrifica gustul preparatelor. Cel mai la indemana sunt condimentele, a caror oferta pe piata este din ce in ce mai bogata si mai variata.

De asemenea, nu uitati ceapa si usturoiul ori verdeturile - patrunjelul, mararul sau leusteanul. "Folositi cat mai multe ierburi aromate si veti da un gust excelent mancarurilor. Cu putin piper, cu cateva plante aromate si putin chili veti obtine mancaruri foarte gustoase", mai spune Alina Jiletcovici.

In privinta condimentelor, este bine sa fiti precauti cu cele de tip vegeta sau delikat. "Contin conservanti, coloranti si 40%-50% sare", mentioneaza medicul nutritionist. Specialistul spune ca perceptia oamenilor este gresita atunci cand spun ca prin folosirea acestora dau gust mancarurilor, pentru ca in realitate le fac deosebit de nesanatoase.

Atentie la branza, cascaval si peste conservat!


Un alt sfat pe care vi-l dau nutritionistii este sa evitati pe cat posibil conservele si mezelurile. "Conservele de peste, cascavalul si branzeturile sunt pline de sare", specifica medicul Alina Jiletcovici. Daca sunteti fani ai branzeturilor, ar fi bine sa aveti in vedere ca nu puteti scoate sarea din ele lasandu-le in apa. "Trebuie sa aveti grija la cantitatea pe care o mancati. Branza trage apa, devine mai moale, dar nu se desareaza", specifica nutritionistul.


DIETETIC

La restaurant, comandati peste si salate

Pentru a controla continutul de sare din alimente, cel mai bine este sa va hraniti cu produse preparate in casa. Insa, cand nu aveti aceasta posibilitate, trebuie sa aveti in vedere ca mancarea primita la resturant este foarte sarata. Solutia este fie sa consumati mai putin, fie sa comandati dietetic. "Mizati pe salate, fripturi la gratar, peste si evitati sosurile", va recomanda medicul nutritionist Alina Jiletcovici.

» vezi articolul original


sursa:





Vezi comentariile
Cele mai citite stiri de azi


Lasa un comentariu (spam-ul si limbajul ofensiv vor fie sterse!)







Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Balanta

Leu

Fecioara

Scorpion

Capricorn

Sagetator

Varsator

Pesti