Opt alimente care scad glicemia


Facebook
Opt alimente care scad glicemia

Merele, pestele, grepfrutul si ceaiul verde contin antioxidanti care echilibreaza nivelul zaharului din sange.Alimentele care contin antioxidant i, vitamina C si potasiu sunt recomandate celor care vor sa previna sau sa-si tina sub control diabetul.

Cele mai citite stiri de azi

Specialistii americani, citati de site-ul www.eDiets.com, au intocmit un top al celor mai bune alimente care scad glicemia.

Consumati salata cu asparagus


Un mar pe zi tine medicul departe, iar afirmatia este valabila si pentru cei care vor sa-si controleze insulina. Coaja de mar contine quercitina, un antioxidant care reduce riscul de diabet. "Merele contin apa sub forma legata care antreneaza o parte din glucoza pentru a fi eliminata prin urina.

De asemenea, merele au un continut ridicat de fibre care asigura un tranzit intestinal mai bun si eliminarea glucozeiaÇť, explica Mihaela Ionescu, medic nutritionist la Institutul "Nicolae PaulescuaÇť, din Bucuresti. O persoana cu diabet poate consuma maximum 400 de grame de mere pe zi, iar una sanatoasa, cel mult o jumatate de kilogram.

Asparagusul este o sursa excelenta de glutation, un antioxidant care men- tine stabil nivelul de zahar din sange. "Legumele, in general, au un continut mai scazut de zahar, unele chiar sub 5%. Asparagusul contine multa vitamina C care protejeaza tesuturile de ateroscleroza, afectiune favorizata de diabetaÇť, mai spune medicul. Asparagusul se poate adauga in salate sau se poate consuma sub forma de ceai.

Fasolea pastai, mai buna decat cea boabe


Fasolea este recomandata nu numai pentru sanatatea inimii, ci si pentru combaterea diabetului. "Tecile de fasole au efect de scadere a glicemiei. Nu este recomandata in schimb fasolea boabe, pentru ca are multi hidrati de carbonaÇť, explica medicul. Broccoli este o sursa foarte buna de quercitina. In plus, contine multa vitamina C si potasiu.

Morcovii contin carotenoizi, antioxidant i care protejeaza inima si mentin nivelul insulinei. Morcovii trebuie consumati cruzi. "Prin fierbere, fibrele se maruntesc si se poate absorbi din ele o cantitate mare de glucozaaÇť, afirma Mihaela Ionescu.

Acizii grasi omega 3 din peste protejeaza inima si mentin stabil nivelul zaha rului din sange. "Pestele are rol in corectarea dislipidemiilor (grasimilor din sange). Diabetul poate afecta toate liniile metabolice, inclusvi pe cea lipidicaaÇť, adauga nutritionistul. Pestele este recomandat si pentru ca nu contine glucide. Puteti consuma cateva sute de grame de peste pe zi, in special oceanic.

Portocalele contin numerosi fitonutrient i care va ajuta sa luptati impotriva diabetului, precum flavonoizi, carotenoide, pectine si glutation. Recomandat este si grepfrutul, deoarece are un continut scazut de glucide.

"Antioxidantii din grepfrut protejeaza endoteliul vascular. La multi diabetici pot aparea leziuni la nivelul endoteliului vascular din cauza depunerii de grasimi si calciuaÇť, sustine Mihaela Ionescu. Diabeticii pot consuma aproximativ 500 de grame de grepfrut pe zi.

Ceaiul contine antioxidanti care echilibreaza nivelul zaharului. Cel mai bun este ceaiul verde chinezesc. Frunzele de dud alb, afin si catina scad glicemia. Cu toate acestea, ceaiul nu trebuie consumat in loc de apa, ci maximum trei cescute pe zi, din infuzie.

» vezi articolul original


sursa:





Vezi comentariile
Cele mai citite stiri de azi


Lasa un comentariu (spam-ul si limbajul ofensiv vor fie sterse!)






Berbec

Taur

Gemeni

Rac

Balanta

Leu

Fecioara

Scorpion

Capricorn

Sagetator

Varsator

Pesti