Eveniment

Publicat Marti, 03 august 2010

Hypermarketurile ne cam fura la cantar

Marile magazine ne insala in privinta calitatii produselor pe care le vandInspectorii de la ANPC au gasit, in hypermarketurile bucurestene, cozonaci de post facuti cu zer praf, nepotriviri la gramaj si etichete cu informatii false Principalul loc de aprovizionare, datorita varietatii produselor, supermarketurile si hypermarketurile par sa nu faca altceva decat sa profite de clienti, inselandu-i in privinta calitatii, etichetarii si publicitatii produselor comercializate.

Cozonac de post facut cu zer praf, nepotriviri la gramaj si etichete cu informatii false. Acestea sunt doar cateva dintre abaterile descoperite de Protectia Consumatorului in hypermarketurile din Capitala.
La sfarsitul lunii iulie, inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au efectuat o serie de controale in hypermarketurile si marile lanturi de magazine din Bucuresti, la care au participat si reprezentanti ai Directiei Regionale de Metrologie Legala Bucuresti (DRML). Au fost efectuate 20 de actiuni de control la puncte de lucru apartinand: Real, Kaufland, Mega Image, Billa, Gima, Rewe, Cora, Auchan si Carrefour.
Controalele, care au avut scopul de a verifica calitatea, etichetarea si publicitatea produselor alimentare comercializate, precum si modul de aparare a interesului economic al consumatorilor prin legalitatea functionarii cantarelor utilizate de magazine au avut rezultate cat se poate de interesante.

Ambalaj la pret de carne

Astfel, cei de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor au depistat o modalitate de inselare la cantar a clientului folosita de aproape toate magazinele controlate: comercializarea unor produse in caserole care aveau inscrisa pe eticheta cantitatea ce o cuprindea si pe cea a caserolei. Cu alte cuvinte, un client, care dorea sa cumpere o caserola de carne, era fortat sa plateasca si ambalajul, tot la pret de carne. Potrivit celor de la ANPC, la Mega Image, sunca de casa, preambalata in vid, avea aplicate doua etichete, care prezentau cantitati diferite, astfel incat eticheta aplicata de comerciant mentiona o cantitate neta mai mare cu 6 grame decat cea inscrisa de producator. Din verificari a reiesit ca gramele in plus reprezentau greutatea ambalajului, care era inclusa in pretul final, consumatorul fiind astfel obligat sa plateasca ambalajul la pret de carne.
Metoda de pacalire a clientilor enumerata mai sus a fost folosita cu succes de lantul de hypermarketuri Carrefour, in ceea ce priveste comercializarea de zahar si fructe la caserola. Inspectorii ANPC au descoperit, prin cantarire, la aproape o jumatate de tona de zahar, ca la fiecare 1.000 de grame lipseau pana la 52 de grame. Astfel, la cantitatea declarata de magazin - 1.000 de grame, au rezultat, prin cantarire cantitati de 967g, 960g, respectiv 948g, ceea ce reprezinta dublul tolerantei negative admis, intreaga cantitate fiind retrasa de catre comisari de la comercializare.

Cozonac "de post" cu zer

La Gima si Real, aceeasi poveste: salata de iarna, rosiile si strugurii ambalate aveau inscrisa pe eticheta greutatea ce o cuprindea si pe cea a caserolei, consumatorul fiind obligat sa plateasca pretul caserolei la pretul produselor continute. Mai mult, la Real, inspectorii ANPC au mai descoperit cateva nereguli. Cozonacul de post cu rahat avea trecut pe lista ingredientelor "zer pulbere", care este, dupa cum bine se stie, un produs de origine animala, iar "lichiorul" vandut de hypermarket, beneficia de publicitate incorecta, dat fiind faptul ca lista ingredientelor nu justifica utilizarea acestei denumiri.

Comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au oprit temporar de la comercializare 106 kg de alimente, pana la remedierea neconformitatilor, si au retras de la comercializare 419 kg de produse alimentare care prezentau abatere negativa la cantitatea neta ce depasea toleranta admisa afectand astfel interesul economic al consumatorilor. Au fost aplicate 11 amenzi contraventionale in valoare totala de 43.500 lei, din care 9 amenzi contraventionale, in valoare de 36.000 lei.



» vezi articolul original


sursa:


Ads

Cele mai citite stiri de azi