Timp liber

Publicat Miercuri, 22 iunie 2016 , ora 15:15, de Catalina Burlan

Tehnologia influențează obiceiurile în gaming

Principala asemănare dintre gaming-ul de sală și gaming-ul PC stă în scopul acestora: acela de a petrece în mod plăcut timpul liber.  Dl. Dragos Buriu, Director General, împreună cu Robert Istrățoiu, Manager vânzări în compania Newton România, ne-au oferit o privire în trecut pentru a înțelege mai bine detaliile legate de aceste tipuri de gaming, când și cum au intrat acestea în viețile oamenilor, cum le-au influențat și cât de mult s-au dezvoltat în avantajul utilizatorului. 

Percepția asupra gaming-ului de sală s-a deformat de-a lungul timpului, deoarece fenomenul nu este bine înțeles de cei care nu au luat contact cu domeniul. Încă de când aceste produse au apărut pe piață, scopul lor a fost unul precis – acela de a satisface nevoia de divertisment. Aparatele din sălile de gaming și-au făcut apariția în urmă cu peste 100 de ani, iar traseul lor a avut de suferit din cauza modului în care acestea au fost privite de public”, ne mărturiseşte Dl. Dragos Buriu, Director General Newton România. „Potențialul nu este nici pe departe atins, la nivelul modului în care îşi petrec sau îşi pot petrece oamenii timpul liber”, adaugă el. 

dragos_buriu_director_general_newton_r.jpg
Dragoș Buriu, Director General Newton România

De exemplu, în anii ’50, Alexander S. Douglas, un profesor de informatică la Universitatea Cambridge, a realizat primul joc pentru PC. Câțiva ani mai târziu, mai exact la începutul anilor ’60, trei studenți de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts au realizat, pe un PDP-1, jocul Spacewar, care s-a dovedit un succes vreme de mai mulți ani. Însă, abia la sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80, grafica jocurilor începea să devină foarte importantă. A fost perioada în care începea să se distingă pasiunea oamenilor pentru gaming. Au apărut reviste și mii de exemplare de jocuri au fost vândute. Din acel moment, piața gaming-ului PC a fost în continuă expansiune.

Oamenii deveneau din ce în ce mai interesați de multiplele modalități pe care tehnologia și inovațiile le aduceau în felul în care aceștia își petreceau timpul liber. Deja ei făcuseră cunoștință cu ani în urmă cu un mod în care un aparat le poate oferi posibilitatea de a se distra.”, punctează Robert Istrățoiu, Manager vânzări în compania Newton România.

Astfel, privind în urmă, gaming-ul de sală are o istorie și mai veche. Strămoșul aparatelor pe care le găsim azi în sălile de gaming datează din 1895, când Charles Fey din San Francisco, California, S.U.A., a conceput un mecanism automatic destul de simplu. Fey a conceput un aparat cu trei role care conțineau în total 5 simboluri – potcoava de cal, rombul, pica și un Liberty Bell (Clopot al libertății), după care a fost numit și aparatul.

Tot în acea perioadă, Sittman and Pitt din Brooklyn, New York, S.U.A. a fabricat în 1891 un aparat de joc, precursorul modernului aparat de joc de tip slot machine. Au fost câțiva ani controversați privind acest tip de joc pentru că oamenii nu îl înțelegeau în totalitate, dar erau din ce în ce mai atrași de el. Cu toate acestea, abia în 1963, Bally a conceput primul aparat de joc în totalitate electro-mecanic, numit Money Honey, care a devenit primul slot machine cu un hopper (rezervor) fără fund și plată automată până la 500 de monede fără ajutorul asistentului. Din acel moment, maneta laterală a devenit un simbol în gaming-ul de sală”, explică Dragos Buriu, Director General Newton România. „America este piața leader atât în inovaţie, dezvoltare, cât şi în distribuţie şi implementare, deşi câteva alte pieţe se dezvoltă accelerat, vin puternic din spate în ambele categorii”, adaugă Dragos Buriu.

În perioada în care gaming-ul PC se dezvolta din ce în ce mai mult, intra pe piață și primul aparat de joc video adevărat de tip slot machine a fost conceput în 1976 de un concern industrial din  Kearney Mesa. 

Aparatul a câștigat o popularitate pe care nimeni nu ar fi bănuit-o. Practic, acel moment a marcat startul în ceea ce privește dezvoltarea acestui tip de entertainment. Pasul următor a însemnat dezvoltarea unor aparate care au posibilitatea de a oferi o rundă bonus cu un al doilea ecran. Afișajul acestui tip de aparat se schimbă pentru a oferi jocuri diferite cu câștiguri adiționale care pot fi plătite sau cumulate. Aparatele de sloturi au devenit mai sofisticate, deoarece au început să folosească microcipuri şi generatoare de numere aleatoare.”, punctează Robert Istrățoiu, Manager vânzări în compania Newton România.

team_newton.jpg
Constantin Sandu, Director Financiar, Robert Istrățoiu, Manager vânzări, 
Izabela Ujeniuc, Brand Ambassador Newton România

Evident, pe vremuri nu existau sisteme de monitorizare. Slotul de atunci şi slotul de acum au foarte puține lucruri în comun, Un exemplu în acest sens îl reprezintă Jackpot-ul. Pe cele mai multe aparate, Jackpot-ul reprezintă o sumă fixă și, în același timp, un joc progresiv, acesta crescând pe măsură ce clienții joacă la acel aparat. Un mic procent din fiecare monedă jucată este folosit pentru a 'alimenta' potul cel mare. Aparatele nu pot fi setate sau controlate, astfel încât Jackpot-ul să fie câștigat într-un anumit moment. Șansele de câștig sunt similare cu șansele de a câștiga la Loto, însă în cazul gaming-ului de sală practic șansele cresc pe măsură ce joci”, adaugă Istrățoiu. 

Aparatele din sălile de gaming din utilizează cele mai noi tehnologii de criptare şi protecţie a datelor, ceea ce le fac extrem de sigure şi de încredere. Gaming-ul de sală și gaming-ul PC reprezintă o mare sursă de divertisment, prin urmare, putem concluziona că acestea vor evolua şi mai mult în următorii ani.

Newton România distribuie și dezvoltă produse software destinate gamingului de sală. Newton România are peste 100 de clienți în România și oferă servicii de monitorizare pentru peste 19.000 de aparate de slots conectate. Serviciile de monitorizare au fost extinse la nivel internațional, în țări precum Bulgaria, Irak și Cehia. Newton România are în prezent 40 de angajați. 


Cele mai citite stiri de azi